Aan de slag met BPKV
Als u professioneel aanbesteedt met de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (BPKV), voorheen Economische Meest Voordelige Inschrijving (EMVI), dan heeft u in het inkoopproces veel aandacht voor BPKV. Vanaf de allereerste discussie over de opdracht tot de uitvoering hiervan is het van belang dat nagedacht wordt over BPKV-criteria. Deze pagina neemt u mee langs de fasen van het inkoopproces; het kiezen van BPKV-criteria, het bepalen van het gewicht van BPKV-criteria, het beoordelen van inschrijvingen en zichthouden op het nakomen van de BPKV afspraken.
BPKV in het inkoopproces
-
Fase 1: Voorbereiden van de BPKV-opdracht
U kiest voor BPKV en bepaalt welke BPKV-criteria u wilt toepassen, welk gewicht u aan een BPKV-criterium toekent en hoe u de inschrijving wilt beoordelen.
-
Fase 2: Doorlopen van de BPKV-aanbestedingsprocedure
U beoordeelt de inschrijving op BPKV-criteria, waarna u overgaat tot gunning.
-
Fase 3: Uitvoeren van de BPKV opdracht
U controleert tijdens de uitvoering of de leveranciers de gemaakte BPKV afspraken nakomen. U blijft de gehele contractperiode met elkaar in gesprek en evalueert de aanbesteding.