Gemeentelijk Inkoop Platform
Sinds de oprichting in 1999 is het Gemeentelijk Inkoop Platform (GIP) één van de belangrijkste ontmoetingsplaatsen geworden voor gemeentelijke functionarissen die met inkoop te maken hebben. Doelstelling van het GIP is het uitwisselen van kennis en ervaring op het gebied van de gemeentelijke inkoop en de gemeentelijk inkoopfunctie. Bij de bijeenkomsten van het GIP is ook altijd een vertegenwoordiging van PIANOo aanwezig.
Voor wie?
De bijeenkomsten van het GIP zijn uitsluitend bij te wonen door functionarissen van gemeenten of hieraan gelieerde overheidsorganisaties zoals Omgevingsdiensten en Veiligheidsregio’s.
Opzet bijeenkomsten
Tijdens de 5 reguliere bijeenkomsten van het GIP staan thema's centraal. Deze thema's worden door de deelnemende gemeenten voorgesteld en vastgesteld op basis van actualiteit dan wel interesse.
De thema's worden gepresenteerd door deskundige gastsprekers die de achtergronden van de thema's vanuit eigen kennis en ervaring toelichten.
Programma
14.00 - 17.30 uur Vergadering rond thema Absolute gunningsmethodieken
17.30 - 20.15 uur Aperitief en diner
Zodra een aanbesteding de markt opgaat zijn de verwachtingen hooggespannen. Is de uitvraag goed geformuleerd en kunnen we inschrijvingen tegemoet zien die voldoen aan de prijs en kwaliteit zoals we die voor ogen hebben, of zelfs beter? Kunnen we vandaag de dag überhaupt nog inschrijvingen verwachten?
Wat zijn EMVI-lijnen en welk inzicht wordt daarmee verkregen, voordat de aanbesteding de markt opgaat?
De volgende onderwerpen worden behandeld:
- De opbouw en betekenis van EMVI-lijnen en hoe deze aansluiten (of juist niet) bij de inkoopdoelstellingen.
- Herken welke richting inschrijvers opgaan en hoe daarop kan worden ingespeeld.
- Door prestaties te kwalificeren ontstaat er een spel van vraag en aanbod dat herkenbaar wordt met EMVI-lijnen en aanbodlijnen.
Locatie
Hotel Van der Valk Utrecht